4 Sept 2019

Do not know the name/ je ne connais pas le nom

It was impossible to find a name for what I made, but whatever it is my best description for it is a book with some tags that flip around.
I saw a creation like this a long time ago and I kept the picture but unfortunately I couldn't find any tutorial for it anywhere.
So I made a prototype before the final result !!
The "book"is made with an accordion to support two pages .
Inside the tags are glue on different levels of the accordion .

Je n'ai pas trouvé le nom pour la création que je vous présente aujourd'hui. 
Peut importe , je dirais un livre avec des étiquettes superposées dedans.
J'ai vu cette création il y a quelques années et j'ai gardé la photo mais je n'ai pas trouvé de pas-à-pas nul part.
Je donc fait un prototype avant le résultat final !!
Le "livre"est fait avec un accordéon qui est supporté par deux pages.
À l’intérieur les étiquettes sont collées à différents niveaux sur l'accordéon.



The covers front and back
Les couvertures avant et arrière





 Inside
Dedans


 The pages 
 Les pages









  Some tags 
Quelques tags






I was working with:

The pages : 
Background : gelli plate with paints : Distress paint : Picked raspberry , spiced marmalade, peacock feathers, cracked pistachio (Rangers) and lemon twist (paint Dabber, Rangers)
and sewing machine for the edges.
In addition :
woman made with a template (Diana Wakley designs) and iridescent glaze (Vicki Boutin), ink iridescent white (Dr Ph Martin's) for the front cover.
die (kaisercraft) and ink iridescent white (Dr Ph Martin's) for theback cover.

The Tags:
Stamps : Florilèges design "ma vie créative", Squirrels and frogs , and Diana Wakley (Rangers)
Templates: THMS084 , THMS095 and THMS081 (Rangers)
Inks: Distress ink : cracked pistachio, candied apple, mustard seed, carved pumpkin, moved lawn, mermaid lagoon, blueprint sketch, wilted violet, fire brick, shaded lilac, salty ocean, seedless preserves, peacock feathers, picked raspberry, spun sugar, worm lipstick, twisted lemon,crushed olive , rusty hinge, wild honey, pine needles , lucky clover and evergreen bough (Rangers)


Au dessus , vous trouverez les références des produits utilisés pour les pages et les tags.



That's it for today !
C'est tout pour aujourd'hui !

Thank you for stopping by.
See you soon !
Merci de votre visite.
À bientôt ! 



8 comments:

  1. Ah mais c'est génial ça, j'adore l'idée et ton album, superbe réalisation !!!!
    BRAVO Nath.
    Bises

    ReplyDelete
  2. Tu as réalisé un merveilleux collecteur d'images aux belles couleurs ! Bisous

    ReplyDelete
  3. Oh ben je n'avais jamais vu ce type de réa et je n'en connais donc pas non plus le nom. Toujours est-il que je le trouve ravissant et hyper original.
    Bisous bisous

    ReplyDelete
  4. C'est très, très beau. J'aime beaucoup. Et en plus, c'est tout gai, tout coloré. Vraiment superbe !

    ReplyDelete
  5. Tu fais toujours des choses incroyables ! Peu importe le nom, c'est beau, j'adore ! Bravo ma belle ! Bisous

    ReplyDelete
  6. Bravo pour cette création pleine de belles couleurs et de joie.

    ReplyDelete
  7. Super album ! Une petite question : les étiquettes sont grandes comment ? Comme des tickets de métro ?

    ReplyDelete
  8. Eh bien je découvre un mini très sympa!
    Bravo Nathouest!
    Ca donne envie!
    Bisous

    ReplyDelete

Thank you for your comment ! Have a good day .

After and now / après et maintenant (1)

 I've decided to combine the article from the end of 2023 in exchange for the on the "Le potager créatif" forum and the one fo...